Działanie i diagnostyka zaworu EGR
Účelem systému recirkulace výfukových plynů je snížit emise CO2, které přispívají ke znečištění ovzduší. První systémy EGR byly do vozidel namontovány v roce 1973 a dnes je tímto systémem vybavena většina automobilů.
Pokud systém EGR funguje správně, neměl by mít vliv na výkon. Na druhou stranu, pokud je systém netěsný a nefunkční, pak může způsobovat problémy s jízdními vlastnostmi, včetně náhlého zastavení, obtížného rozjezdu, zvýšených emisí CO2. Pak je nutné EGR ventil regenerovat.
Recirkulace výfukových plynů snižuje tvorbu CO2 a umožňuje jeho únik do sacího potrubí. Podtlak v sběrném potrubí nasává výfukové plyny zpět do motoru. Většina starších systémů EGR používá EGR ventil regulovaný podtlakem, zatímco novější vozidla mají elektronický ventil pro řízení recirkulace výfukových plynů.
Když motor běží na rychlostní stupeň, pak je EGR ventil zavřený a do sběrného potrubí neproudí žádné EGR. EGR zůstává uzavřen, dokud se motor nezahřeje a neběží pod zatížením. Když se zatížení zvýší, ventil EGR se otevře a začne unikat zpět do sacího potrubí. Tím se sníží teplota spalování a sníží se tvorba CO2.
Kromě EGR se ke snížení emisí CO2 používají i další metody. I když některé moderní motory pracují tak čistě, že EGR nepotřebují.
Nejprve je třeba zjistit, který EGR ventil je ve vozidle, které diagnostikujete. To vám umožní použít vhodný zkušební postup. Přečtěte si údaje na ventilu a v servisní příručce a postupujte podle pokynů.
Existuje několik způsobů řešení problémů se systémem EGR. Následující obecný postup může pomoci vyřešit problém s EGR.
Nahlédněte do specifikace motoru a zkontrolujte časování zapalování. Pokud je časování v rámci specifikace, zkontrolujte provozní teplotu motoru. Problém s chlazením může způsobit poškození motoru. Pokud je teplota v normálním rozmezí a nejsou zjevné žádné problémy s chlazením, pak mezi další možnosti zkoumání ventilu ERG patří zapalovací svíčky. Než se zaměříte na systém EGR, ujistěte se, že jste vyloučili všechny ostatní možnosti.
Dále zkontrolujte podtlakové potrubí EGR ventilu. Pokud motor běží při normální provozní teplotě, měl by v něm být podtlak. Zkontrolujte také samotný EGR ventil. Vzhledem k poloze ventilu může být obtížné zkontrolovat, zda se dřík ventilu pohybuje při otáčkách motoru 1 500 až 2 000 min-1 zpomalením otevírání a zavírání škrticí klapky. Pokud ventil EGR funguje správně, měl by se dřík ventilu pohybovat. Pozorování dříku ventilu může usnadnit ruční zrcátko. Dávejte pozor, abyste se ventilu nedotkli, protože bude horký. Pokud se dřík ventilu při otáčení motoru nepohybuje, je pravděpodobně problém s ventilem EGR.
Zjistili jsme, že k blokování reklam používáte rozšíření :(
Podpořte nás prosím deaktivací blokování reklam.