Odpowietrzanie hamulców - z ABS i bez ABS
Brzdový systém je jedním z nejdůležitějších systémů celého vozidla. Vadné brzdy mohou na silnici způsobit mnoho problémů, které vedou k velkému počtu nebezpečných dopravních nehod. Je dobré pravidelně kontrolovat stav brzd, abyste měli stoprocentní jistotu, že je vše v pořádku a že jsou připraveny k další jízdě, zejména na dlouhé vzdálenosti. Brzdy jsou zodpovědné za bezpečnost řidičů, cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. Ne všichni řidiči však vědí, jak o ně pečovat. V první řadě to platí pro provádění odvzdušňování brzd.
Dotyční by měli nejprve zkontrolovat stav brzdových kotoučů a destiček. Je třeba mít na paměti, že při každodenním používání není možné, aby došlo k jejich stoprocentnímu opotřebení. Pak není těžké mít na silnici nehodu. V některých případech je nutné destičky nebo kotouče vyměnit. Tehdy je zapotřebí odvzdušnění brzd. Vzduch v brzdovém systému je velmi nebezpečný prvek, proto je důležité zajistit, aby se do něj nedostal. Odvzdušnění můžete provést buď sami, nebo ho za vás provede servis. Druhá možnost je spolehlivější, protože profesionálové mají potřebné vybavení a zkušenosti.
Vzduch se do brzdového systému může dostat několika různými způsoby. V první řadě se jedná o použití již zastaralého brzdového systému. Jakmile dojde k jeho vyvaření, začne se vzduch dostávat do celého systému a napáchá v něm mnoho škod. Takto převařená kapalina je velmi nebezpečná, protože v sobě obsahuje značné množství vody, která způsobuje, že se při jakémkoli zvýšeném používání vaří. Systém v takovémto havarijním stavu by měl být co nejdříve rekonstruován, aby brzy nedošlo k vážným dopravním nehodám s oběťmi na životech. Existuje několik dalších důvodů, proč se do brzdového systému může dostat vzduch. Jsou to např:
Servisní práce by proto měly začít kontrolou každé součásti. Jen tak si můžete být stoprocentně jisti, že jedna součástka funguje, jak má, a druhá je vadná. Správná diagnóza bude provedena rychle. Je důležité nezapomínat na výměnu brzdové kapaliny, nejlépe jednou za dva roky nebo častěji. Řidiči musí také dbát na to, aby nemíchali různé kapaliny. Správná výměna kapaliny povede k tomu, že těsnění a válce nebudou poškozeny.
Odvzdušněníbrzd bez ABS není pro odborníky příliš složitá operace. Nejdůležitějším prvkem takové práce je, aby byla nádržka optimálně naplněna předem zakoupenou brzdovou kapalinou. Odvzdušňování by mělo začít u kola, které je nejvíce vzdálené od hlavního válce. Jedná se o pravé zadní kolo. Poté přejděte na levé zadní kolo, pravé přední kolo a levé přední kolo. Pořadí je v tomto případě velmi důležité.
Při odvzdušňování musí být dotyční opatrní se specializovanými odvzdušňovacími ventily. Jsou vystaveny kolísajícím teplotám a různým provozním podmínkám. To často vede k silnému znečištění a korozi. Proto je vhodné zajistit důkladné vyčištění takových ventilů; k tomuto účelu lze použít obyčejný hadřík. Po otevření výše uvedeného ventilu začněte nalévat kapalinu. Zde je několik základních prvků, kterým se při provádění procesu odvzdušnění brzd bez ABS nelze vyhnout:
To jsou všechny kroky, které je třeba provést. Žádný z nich nelze vynechat.
Pokud jde o odvzdušnění brzd ABS, je postup odlišný. Odvzdušňování v tomto případě začíná u samotného hlavního válce. Při něm je důležité pravidelně kontrolovat, zda je hladina brzdové kapaliny v nádržce optimální, případně zda neklesla pod doporučenou hodnotu. Samozřejmě je nejlepší, pokud celý postup provedou zkušení odborníci, kteří budou vědět, jak na to, a určitě se nedopustí žádné chyby. Pokud hladina kapaliny klesne na překvapivě nízkou hodnotu, dostane se do brzdového systému vzduch. Tomu je třeba se vyhnout, protože se později dostane přímo do hlavního válce. Pokud tedy tato situace nastane, okamžitě zastavte odvzdušňování a navštivte odborný servis.
Velmi důležitou součástí postupu odvzdušnění brzd je odvzdušnění brzd pro přední a zadní kola se systémem ABS. U předních kol je postup následující:
Jak vidíte, mnohé z těchto kroků se opakují, ale nejsou všechny stejné. V tuto chvíli je vhodné přejít k úkonům odvzdušňování zadních kol:
V tomto případě jsou již kroky mírně odlišné. Současně dbejte na to, aby čerpadlo ABS neběželo déle než dvě minuty. Vyplatí se proto dělat přestávky, aby se mohlo ochladit.
Zjistili jsme, že k blokování reklam používáte rozšíření :(
Podpořte nás prosím deaktivací blokování reklam.