Middle office - definicja pojęcia, zakres obowiązków. Zdjęcie - pixabay.com
Middle office – v bankovnictví označuje oddělení mezi back office a front office. Dá se říci, že je „srdcem“ banky, protože se zde zpracovávají všechny operace a transakce. Middle office má také za úkol sledovat a analyzovat investiční rizika. Za zmínku stojí, že middle office může být také samostatným oddělením v rámci společnosti, jehož účelem je poskytovat služby bankám a finančním institucím.
Střední kancelář je soubor oddělení a útvarů v rámci firmy, které poskytují řídicí, finanční a administrativní služby ostatním útvarům ve firmě. Jinými slovy, middle office je „střední vrstvou“ mezi front office a back office. Pojem middle office se používá především v bankovnictví a pojišťovnictví, kde označuje oddělení služeb zákazníkům a finančního poradenství. V tomto kontextu funguje middle office jako „most“ mezi zákazníky a back-office, tj. odděleními, jako je účetnictví nebo IT.
Společnosti v jiných odvětvích mohou mít také specializovanou střední kancelář. Například velké výrobní korporace mají často samostatné oddělení prořízení výrobních procesů, které úzce spolupracuje s marketingem(front office) a logistikou(back office). Je třeba zdůraznit, že ačkoli se pojem „middle office“ často používá pro označení celého týmu nebo oddělení, existuje i širší chápání tohoto pojmu. Konkrétně může být použit i pro označení jednotlivých funkcí nebo lidí s důležitou rolí mezi front office a back office. Příkladem takové osoby může být například výkonný ředitel (CEO) nebo prezident společnosti, který má přímý dohled nad celým výrobním procesem.
Střední kancelář odpovídá za sledování investičních a finančních rizik. Provádí také analýzy transakcí a jejich dopadů. Má tak ucelený přehled o situaci podniku a může činit rychlá a přesná rozhodnutí. Střední kancelář úzce spolupracuje s front office, protože jim poskytuje informace o investičních a finančních rizicích. Tato spolupráce je nesmírně důležitá, protože zabraňuje situaci, kdy front office učiní riskantní rozhodnutí a middle office je musí zachraňovat.
Middle office je také zodpovědný za koordinaci práce back office. Tím je zajištěno, že transakce mohou být dokončeny a monitorovány rychle a efektivně. Spolupráce mezi těmito odděleními je pro fungování firmy klíčová. Middle office proto hraje ve firmě velmi důležitou roli. Odpovídá za sledování rizik a koordinaci práce back office a front office. Spolupráce mezi těmito odděleními je pro správné fungování společnosti nezbytná.
Middle office jsou obecně všechna oddělení ve společnosti, která se přímo nepodílejí na prodeji nebo výrobě. Patří sem například finanční, personální a administrativní oddělení. V posledních letech nabývá middle office na významu v důsledku několika faktorů. Především rostou očekávání, která jsou na firmy kladena z hlediska efektivity a výkonnosti.
Vyžaduje se od nich stále větší flexibilita a schopnost reagovat na změny. To je však možné pouze tehdy, pokud jednotlivá oddělení fungují efektivně a jsou dobře organizována. Proto je tak důležité správné řízení středních kanceláří. Na tuto oblast má velký vliv také technologický vývoj. Vznik nových nástrojů a systémů umožňuje řídit podniky lépe a efektivněji. Díky tomu je možné automatizovat některé procesy nebo sledovat data. Zde je třeba zdůraznit, že dobrý nástroj je nejen takový, který zefektivňuje práci, ale také takový, který se snadno používá a nevytváří další chaos. Závěrem lze říci, že middle office je stále důležitější a rychle se rozvíjí. Vyplatí se proto věnovat mu pozornost a náležitě se na něj připravit.
Zjistili jsme, že k blokování reklam používáte rozšíření :(
Podpořte nás prosím deaktivací blokování reklam.