Vstřikovač je stejně důležitý jako ostatní díly automobilu, ale často si ho méně všímáme, protože je těžké ho pokazit nesprávnými jízdními návyky. Nespustí ho ani příliš rychlé řazení, ani příliš rychlé startování (než se motor zahřeje a olej se dostane do všech systémů). Přesto je třeba na ně pamatovat, protože i ony se mohou při nedostatečné péči rychle opotřebovat.
Tato součástka je velmi důležitá a je zodpovědná za to, aby vůz vůbec nastartoval. Bez dávky paliva, kterou vstřikovače poskytují, to bohužel nemá šanci. Jedná se o díly, jejichž úkolem je dodávat správné množství dobře rozprášeného paliva do spalovacích komor. Tyto součásti jsou s čerpadlem spojeny vysokotlakou hadicí.
Vstřikovač slouží k tomu, aby dodával naftu do spalovacích komor ve správný okamžik. Palivo pak má podobu mlhy a minimální tlak, při kterém je vstřikováno, je až 2 000 barů. Jak vstřikovače „poznají“, kdy mají aplikovat dávku nafty? Inu, dostávají signál z řídicího počítače. Takto fungují klasické vstřikovače common rail.
Systém Common Rail je v současnosti nejběžnějším systémem zásobování motoru pro automobily se vznětovými (vznětovými) motory. Tento systém má mnoho výhod, například jednoduchost a přesnost systému Common Rail. Kromě toho je bezpečný v tom, že pokud jeden nebo dva vstřikovače selžou, zbytek vstřikovačů automaticky opraví jejich činnost. Tím se udržuje správná hladina výfukových plynů (velmi šetrná k životnímu prostředí). Proto byl systém Common Rail s velkým úspěchem uveden na trh a téměř zcela vytlačil ostatní systémy řízení motoru ve vozidlech. To však neznamená, že vozy se systémem Common Rail jsou bezchybné. Bohužel i ony musí občas projít servisem. Naštěstí je obvykle možné vstřikovače regenerovat.
Nelze předvídat, kdy vstřikovače selžou. Ať už se jedná o systém Bosch, Delphi, Denso nebo dokonce Siemes. Fungují různým způsobem, takže nelze jednoznačně říci, co je příčinou jejich poruchy. Vyplatí se však pečlivě sledovat, zda vůz nevykazuje známky opotřebení vstřikovačů a zda není nutná regenerace. I když jsou příznaky obtížně pozorovatelné vzhledem k tomu, že ostatní vstřikovače nahrazují práci toho poškozeného, měla by se nám rozsvítit kontrolka alarmu v hlavě, pokud:
Je třeba si uvědomit, že nezáleží na tom, zda se jedná o Renault, Peugeot, Nissan, Land Rover nebo jakýkoli jiný vůz, takovou závadou může trpět kterýkoli z nich. Je však důležité ji rychle odhalit, protože repase vstřikovačů stojí méně než repase jiných dílů, například akumulátoru nebo startéru. Navíc, když vadný vůz odvezeme do servisu, může se ukázat, že je třeba vyměnit také dvouhmotové nebo dpf kolo. Nakonec to náš, řekněme, Land Rover možná nějak přežije, ale přežije to naše bankovní konto? Servis všech těchto dílů však nemusí být nutný, pokud včas zjistíme, že vstřikovače přivádějící naftu do motoru nefungují správně. Pokud zvýšíme ostražitost, bude nám naše nafta a vstřikovače, bez ohledu na značku (Bosch, Siemens nebo jiná – na tom nezáleží), jistě dlouho sloužit.
Zjistili jsme, že k blokování reklam používáte rozšíření :(
Podpořte nás prosím deaktivací blokování reklam.